Dan 1: Weeki Wachee, Florida – Savannah, Georgia

V načrtu sva imela oditi na pot zgodaj, da bi prvi dan prevozila čim večji kos poti. Potem se je pa izkazalo, da je moj seznam stvari, ki sem jih nameravala postoriti okoli hiše bil tako dolg, da sem šele pozno zvečer začela pakirati kovček.

Takrat mi je že bilo jasno, da z zgodnjim odhodom ne bo nič ker nenaspana pa prav zares ne morem na tako dolgo pot. Ob enih zjutraj sem končno šla spat, potem sva pa okoli devetih zjutraj z Erikom naložila avto, pomahala Ally in se odpravila proti severu.

Ally z rutico -Photo: Daria

Ker je prvi cilj na najini poti bil Boston, sva tokrat kmalu zavila na I-95, avtocesto ki pelje proti severu po vzhodni obali ZDA, ob Atlantiku. Cesta je zelo prometna in pelje skozi vsa največja mesta in tokrat je bilo prvič, da sem šla po tej poti.

Cene bencina so se vsepovsod vrtele okrog $3.13 za galono (3,78 litra), promet je potekal tekoče in po par urah sva se ustavila na enem od počivališč in pojedla sendvič iz velike hladilne torbe v prtljažniku.

Map of Interstate 95

Avtocesta "Interstate 95" - Image via Wikipedia

Ker so ceste v glavnem ravne in speljane po ravnem, se da velikorat videti daleč naprej in na enem od takih odsekov sem opazila nenavaden tovor na tovornjaku daleč spredaj.

Teh “oversized loads” ali velikih tovorov je tukaj pogosto videti, ampak tale zadeva je zgledala drugače od običajnih, po obliki in barvi. Ko sva prišla bliže, sem rekla, “Tole pa zgleda kot tank!”

Erik je bil hiter s svojim tlefonom in je med prehitevanjem tovornjaka naredil nekaj posnetkov. Na tovornjaku ni bil tank, ampak ogromno oklepno vozilo.

Nekaj trenutkov kasneje so vsi Erikovi prijatelji na svojih mobilnih telefonih imeli spodnjo sliko s tekstom: tank na avtocesti.

Tank na avtocesti - Photo: Erik

V tem trenutku sem brez senčice dvoma in zagotovo vedela, da bo tudi Erik na tem potovanju doživel kar nekaj stvari, ki jih nikoli ne bo pozabil. In to spoznanje mi je bilo v veliko zadovoljstvo.

Par dni preden sva se odpravila na to pot, sva z Erikom dobila nove – android mobilne telefone. Moj “blackberry” že lep čas ni delal, Erikov je pa kar nenadoma crknil ko smo kupovali nov telefon zame.

V naslednjih nekaj dneh sta se najina nova telefona izkazala za neznansko uporabna, v vseh pogledih. Kakršnekoli informacije, ki sva jih potrebovala, so bile ves čas na voljo – in so znova in znova bile izjemno koristne.

Malo po srečanju s tankom na avtocesti sem Eriku rekla, naj na svojem telefonu poišče kakšno znamenitost na najini poti, kjer bi se lahko ustavila in preživela nekaj popoldanskih ur.

Kmalu sva se zedinila za zgodovinsko staro jedro mesta Savannah v zvezni državi Georgia. Zlahka sva našla parkirni prostor in se odpravila na voden ogled mesta z majhnim avtobusom.

Official seal of City of Savannah

Grb mesta Savannah, Georgia - Image via Wikipedia

Med ogledom sva izvedela, da je najbolj zaslužna za obnovo in zaščito starega mestnega jedra prav tukajšnja univerza za umetnost in dizajn, “Savannah College of Art and Design” ali “SCAD” – kot jo tukajšnji prebivalci najpogosteje imenujejo.  Njeni študenti in profesorji delajo na obnovitvenih projektih od začetnih pripravljalnih del in načrtovanja – pa vse do zaključka konstrukcije – in na ta način restavrirajo eno zgodovinsko zgradbo za drugo, pogosto v nove namene.

Na spodnji sliki je obnovljena stavba zdajšnjega študentsega centra, ki je prvotno bila sinagoga.
SCAD Student Center 2

Photo courtesy of Ashley C Cline

Savannah, Georgia

Naselbino Savannah je leta 1733 ustanovil general James Oglethorpe. Originalno je mesto bilo zasnovano okoli štirih trgov (Squares), odprtih prostorov, ki so bili v začetku namenjeni vojaškim vajam. Razlog za takšno mrežno razporeditev je pa v resnici bil velik požar v Londonu leta 1666, ki ga ni bilo mogoče ustaviti, ker je bilo mesto prenatrpano z lesenimi stavbami.
Buildings surrounding Chippewa Square, Savannah Georgia GA

Photo Chippewa Square, Savannah Georgia courtesy of souloyster

Trgi so bili zasnovani tako, da se je mesto lahko širilo, kar se je tudi zgodilo. Do leta 1851 je Savannah imela 24 trgov, ki so bili urejeni kot majhni parki s klopcami, vodometi in spomeniki. Velika hrastova drevesa ponujajo nadvse dobrodošlo senco v tukajšnjem subtropskem podnebju.

Danes je ohranjenih 22 trgov. Promet okoli njih poteka tekoče, brez semaforjev, v osmih smereh. Pešci imajo vedno prednost tako da se sprehajalci, namenjeni z enega trga na drugega, nikoli ne ustavljajo zaradi avtomobilov.

Trgi so poimenovani po zgodovinskih osebnostih in dogodkih. Nekateri arhitekti so še danes mnenja, da je zasnova mesta Savannah najbolj genialna mogoča zasnova mesta.
Reynolds Square- Savannah, Georgia

Photo Reynolds Square- Savannah, Georgia courtesy of canno1979

Glede na to, da je bila Savannah dolgo cvetoče mesto, si je verjetno lahko predstavljati, da so hiše in vile okoli trgov po večini veličastne. Eden najpomembnejših in na zunaj vidnih simbolov premoženja lastnikov so bile kovane železne ograje. Nekatere od njih so prave umetnine.

Ena izmed hiš v Savani ima ograjo, ki je kopija ograje okrog Buckinghamske palače v Londonu. Spet druga ima v vsakem predelu vkovan profil enega od ameriških predsednikov. V tretji je živel umetnik, ki je prisegal, da lahko izdela iz železa čisto vsako stvar, ki jo je mogoče narediti iz lesa. Njegova belo pobarvana železna ograja zagotovo zgleda kot lesena. Seveda pa ograja še zdaleč ni njegova edina umetniška imitacija lesenega izdelka.
Wrought Iron Outdoor Decor Savannah 280

Photo Detajl kovane železne ograje – Savannah, Georgia courtesy of sprout73

To je samo nekaj zaminivosti, ki se jih spomnim iz Savane. Mesto ima ponuditi ogromno, tudi oglede hiš v katerih strašijo duhovi, pa restavracije z dobro domačo “južnjaško” hrano in še veliko, veliko več. Vredno bi bilo tam preživeti ves teden, ampak za naju je bil čas, da se podava novim dogodivščinam naproti.

Od mesta Savannah sva se poslovila ob sončnem zahodu, z vožnjo čez tale prekrasen most, ki se je najprej imenoval po indijanskem poglavarju Tomochichi-ju, pozneje so ga pa preimenovali v “Talmadge Memorial Bridge.” Med tem ko sem jaz vozila, je Erik posnel spodnji video.

About the author

Daria

Most of all Daria enjoys creating, designing, taking photos of, writing about and sharing all the beautiful, cheerful things and moments. She finds them everywhere she goes. And tons of fun people, too!

Click here to add a comment